דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


homo consumer and very dumb 

מאת    [ 19/09/2013 ]

מילים במאמר: 967   [ נצפה 2417 פעמים ]

They?re essentially mobile cash registers"", אומר Steve Kondik , המייסד של חברת התכנה Cyanogen Mod, על מערכות ההפעלה  אנדרואיד של גוגל וה ? OS X  של המתחרה הפחות סימפטית אפל.

כלומר הן אינן בנויות לשרת אותנו, אלא להגביר את המודעות הצרכנית שלנו בכל אמצעי טכנולוגי חדש וישן שעומד לרשותם ויש כאלה מיליונים.

(תבדקו לאן פונה משתמש ממוצע יותר, לעיתונות ולמקורות אינפורמציה, או לחנויות המכוונות של אפל וגוגל ושות.).

למערכת ההפעלה שלהם, ה ? CyanogenModיש יותר משתמשים מאשר למערכת הניידת של מיקרוסופט או בלקברי.

בחברה, שמשרדיה ב"פלו אלטו" ו"סן פרנסיסקו", יש פחות מ ? 20 עובדים, והם אחראים למוצר שעולה באיכותו על המוצרים המקבילים של ענקי התחום אלף מונים ועוד קצת. (מנסיון).

לא של ? Cyanogen Mod אין מגבלות, יש, בעיקרן קשורות להתקנה הראשונית בטלפון הנייד או בטבלט. הן תובעות קריאת שש שורות של הוראות התקנה והורדת תוכנה מקווצת ופתיחתה על הפי.סי. שלכם.

ההתקנה דורשת פעולה שנקראת רוטינג - rooting, באמצעותה אתם נפטרים ממערכות המעקב והסוסים הטרוייניים של אלפי ספונסרים שבאים עם הטלפון ושליטה מובנת של ה ? NSA, סוכנות הביון האמריקאית שידה בכל תחום בחיינו.

את הפעולה אפשר לעשות דרך תוכנה להורדה מאתר  Cyanogen Mod, ברור שללא תשלום, הרי זו הפילוסופיה שלהם.

עבור המהדרין, מערכת ההפעלה מתעדכנת מדי לילה, בכל גרסה חדשה מתקנים ומשפרים אותה, בעיקר בהתבסס על הדיאלוג בפורום הפעיל מאוד באתר החברה, וסתם רעיונות חדשים שצצים בראשם של המפתחים.

החברה קבלה לאחרונה 7 מיליון דולרים, (The Verge 19.09.2013) כמענק מחברות Benchmark  Capital ו -  Redpoint Ventures, אבל אין בכספים מתרומות כדי לשנות את הגישה הבסיסית של המפתחים, לפיה למשתמשי הקצה מגיעה מערכת הפעלה שמוציאה את המיטב מן הברזל היקר שרכש, ולא בעוד מלכודת דבש אלגנטית, שמפשיטה אותו מנכסיו הפיננסיים ומאפשרת לתאגידים הגדולים ושרותי הביון האמריקאים, ה - NSA, לדעת עליו הכל, גם את מועדי ההפרשות או אלה של האהבות, כי סקרנותם לא באמת יודעת גבולות, ובעת שכל פיסת מידע כזאת, יכולה ומשמשת אותם להפוך אותנו לרובוטים קטנים ומטומטמים, שחושבים ששופינג ושיחות סלון אלגנטיות על המחוברים הם תמצית החיים של המטרו מן ואשת החיל כנגדו, (אתה רואה מיסטר יוג'ין אונסקו, טעית, קרנפים אנחנו לא).

***

Steve Kondik הוא דינוזאור במונחי האינטרנט, על אף שבהתחלה, כולם היו כמוהו.

כולם חשבו שבאמצעות תקשורת ישירה בלתי מפוקחת בין משתמשי הקצה, האנשים, ללא מגבלות לאום ושנאות אתניות ודתיות מיותרות, יצליחו לבנות עולם טוב יותר, אולי אפילו לא יהיו בו מלחמות וניצול מחפיר של עניים ותושבים חסרי המזל של העולם השלישי.

בעת הזאת האינטרנט היה פרק היורה של חופש הדיבור וחופש הקניין ולמרות החששות, העולם הקפיטליסטי לא התמוטט, וחברות הענק על אף הכל, המשיכו להתעשר ולהתעשר מאוד.

אולם סתם להתעשר, אפילו מאוד להתעשר, אינו מספק את המגלומנים של "רחוב הקיר" בניו יורק, זה הרחוב שבעת שאתה נכנס אליו, אתה הכי קרוב לממלכתו של לוציפר, עובדה, השמש שזורחת אפילו בקטבים מדי פעם, לעולם אינה זורחת שם, ומסיבות לגמרי פרקטיות. מוטב שאת הכיעור הלוקלי תראה באורות ניאון מרצדים, קרים ומנוכרים, כאלה שמאירים באור הרבה יותר נכון את הפנים הקפואים נעדרי ארשת של הברוקרים בעת שהם מפרקים עוד חברה מצליחה כדי להעשיר את קופתם ואגב כך מעיפים 50 אלף פועלים לרחובותיה הנטושים של דטרויט או קליבלנד, ובחד גדיא הזאת, בסופו של עניין, הם גוזלים את כתר הקיסרות ממולדתם, האימפריה האמריקאית.

לקח כעשור למלכי "רחוב הקיר" לגלות את השיטות שבאמצעותם אפשר להפוך את ה"רשת" למכרה זהב. תחילה הם נפחו בלון שהתפוצץ בפנים כבועת ההייטק בסוף האלף. זו עת בה כל קשקוש דיגיטלי - וירטואלי חסר הגיון או תכלית התנפח לכדי נכס ששווה יותר מכל המחצבים בהרי אורל של הרוסים, עד שגילו את הטלפונים החכמים.

המכשיר שהומצא כדי להקל על התקשורת בין אנשים, הומר באמצעות מערכות ההפעלה של גוגל ואפל, והפך, לידו הארוכה של "רחוב הקיר", שמורה לנו כל הזמן, לבזבז עוד ועוד כסף וזמן.

הרי צריך איכשהו להלבין את הטריליונים שממשלתם מדפיסה כאילו לצורך "הצלת הכלכלה", אולם על באמת ובעיקר, כדי שהם, הנבחרים, יוכלו להמשיך לשלם לעצמם בונוסים ולאלה יהיה ערך כלשהו, לא כמו ללירה הישראלית בשנות השמונים, עת שבה גם עבדכם היה מיליארדר כמעט, ואני כבר אומר שזה לא היה ממש מרגש, יצאתי אפילו מאוכזב קמעה ומרושש בערך כמו דנקנר.

אז מה זה טלפון חכם אם לא גרסה מתוחכמת של המכשיר הכי יעיל להלבנת הון של האימפריה האמריקאית, שמניבה מייצורו ומן השימוש היום יומי בו, את עיקר הכסף שנחוץ לה לשם אימפריותה.

ולאן זורם הכסף הזה ובשצף קצף?

תבדקו היכן זירות המסחר הגדולות, (Amazon, Ebay, itunes, googleplay ועוד).

כך בכמה שכבות, המכשיר האלגנטי הזה, שכולנו חייבים לשאת כל יום וכל היום, מניב רווחים רב שכבתיים לתאגידי ענק אמריקאים.

ברמה הראשונה, הרווחים מופקים מפטנטים שהמתחרים נאלצים לקנות. וברמה הזאת, אפילו צבע של הכיסוי האחורי או מיקום ה -  led של הפלש רשום כפטנט של חברה אמריקאית  כלשהי.

בשכבה השנייה, ה"ברזל" שמיוצר בסין באפס עלות, נמכר כאילו משקלו בזהב, גם לסינים שייצרו אותו, שצריכים משכנתא לפחות כדי לרכוש אייפון.

בשכבה השלישית, השלב הכי אינטנסיבי, זה השלב של האינדוקטרינציה, שבו הבעלים המאושר הופך מהומו ספיאנס ל ? homo consumer and dumb.

ונא לא לזלזל במחוללי עולם הסמרטפון, אפילו אבולוציה יש כאן. מדי שנה פלוס מינוס יוצאת גרסה חדשה שבאמצעותה ההומו החדש הופך לעוד יותר אידיוט והרבה יותר עני, ותלוי כמובן באלה שמחוללים את כל האיוולת הזאת.

רבים סופקים פנים ואמרים לעצמם שאני מוכר הגזמות.

אז צאו וראו מה קורה בחוצות.

ראו בכל עת נתונה, כמה מעשרות ה ? fellow homo consumer and dumb אוחזים במכשיר הפלא הזה ושקועים בפעילות שקשורה בו.

בהצלחה חברים עם האיפון 5S, הוא יצא רק אתמול.

אני אמשיך בינתיים לדבוק  ב ? Steve Kondik, אבל אני באמת לא חזות הכל.

***

וכדי שלא אהיה חסר תכלית לגמרי, הנה עצה שימושית.

חפשו טלפון חכם ישן, נניח בין שנתיים או טבלט. הטעינו אותו עד הסוף.

פנו לכאן:

אתרו את המכשיר שלכם לפי התמונה והטקסט.

הורידו את גרסת מערכת ההפעלה העדכנית שאתם מובלים אליה.

תבצעו root באמצעות התוכנה שתורידו כאן: (מאתר CNET, יותר בטוח מאתר הכנסת, האמינו לי).

אחרי הרוט, תתקינו את הגרסה הכי עדכנית של אנדרואיד על המכשיר שלכם, והוא יהיה כמו חדש, מנסיון. (כדאי לבצע גיבוי מלא של המכשיר לפני שאתם מתחילים).

אם חסכתי לכם רכישת מכשיר חדש, תרמו חלק מן הרווחים ל"מרק לווינסקי", כי הם ראויים.

כותב, מבקר ומייחל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב